2011. június 1.

Az Alfák harca folytatódik - beszámoló Poznanból


2011 Poznan id. Gáspár Csaba szemszögéből 

Természetesen amiről nincs tudomásom arról nem tudok és nem is akarok írni. A továbbiakban leírtak rólunk és a közvetlen környezetünkről szólnak. 

Komoly kételyeimet, miszerint menjünk vagy ne menjünk Poznánba, Csabi hamar eloszlatta. 
Nem is tudom mire számítottam, hogy a kihívásokat szerető, hobbiként thai boksz-ot, down hill hegyi kerékpározást, gyorsasági motorozást űző fiatalember talán majd nemet mond egy új pálya megismerésének lehetőségére. 
Tehát a feladat adott volt - menni kell. 

Sajnos a csapatunk, a ProexSport, a Suzukik és a Lotusok hiánya miatt nem képviseltette magát, ezért összebútoroztunk Burkus Egonnal és kivonatoztunk a helyszínre. 
Az út hosszú és fárasztó volt, de minden kétséget kizáróan megérte. 

A magyar mondás szerint lengyel-magyar két jó barát. Valóban, a lengyelek mindig barátságosak és készségesek voltak velünk, még akkor is, amikor magyaros hévvel kifogásoltuk a részünkre kijelölt homokos terepet. Természetesen biztosították, hogy az autókkal aszfalton települhessünk. 

Lengyelország közepén meglepetés volt tapasztalni a homokos talajt. A homok jelenléte mellett tengerparti érzést keltett az óránként változó légmozgás miszerint hol teljes szélcsend, majd sátorbontó szél váltották egymást. Úgy döntöttünk nem állítunk sátrakat, és szerencsénkre megúsztuk eső nélkül. 
Viszont a pályán látható homok első ránézésre ijesztő látványt nyújtott, még akkor is, ha a barátaink rendszeresen seperték – fúvatták. 

Csabi szereti az új pályákat, és gyorsan ki szokta ismerni a fortélyait. Jelen esetben is három edzés elég volt számára, hogy pár másodpercen belül kerüljön a „top” idejéhez. Benyomásai egyértelműek voltak, miszerint a pálya nagyon tetszik neki és megdöbbentő, hogy a homok ellenére hogyan tapad az aszfalt. A köridők is alátámasztották az érzéseit. A Hungaroringhez képest alig több mint 200m-rel rövidebb pályahosszt 20 másodperccel rövidebb idő alatt megtette. Átlagsebesség 143,5 km / óra. 

A nevezők között három szinte teljesen azonos WTCC-s Alfa volt. Mind három autónál a kézi mérés alapján az utolsó edzésen 1 másodpercen belüli időket mértünk. Számunkra egyértelmű volt, hogy szoros csatát várhatunk, melyet az első időmérő is megerősített. 

1. Nagy Norbert 2. Gáspár Csaba 3. Homola Matej 

Sajnos nincs róla papírom, de ha jól emlékszem 0,5 másodpercen belül volt a három autó. 


I. verseny

Csabi többször bizonyította a jó rajt készségét, ezért bíztunk benne, hogy feljön az első helyre. Az előrelátásunk beigazolódott, így a célegyenes végét elsőként hagyta el. 
A körről-körre történt eseményeket nem kívánom részletesen leírni, mert három kamerából a felvételek összeállítása után közzé tesszük a filmanyagot. A szoros csatából adódóan mind a három autó folyamatosan látható. 
Annyit előre bocsájthatok, hogy korrekt, kemény csata volt, és a szoros küzdelmet az is bizonyítja, hogy a három autó befutója 1,317 másodpercen belül volt. Véleményem szerint a sorrenden egyértelműen az döntött, hogy ki mennyit és hogyan hibázott, ugyanis a védekezések és támadások esetén az ideális ív elhagyása keményen büntetett. 

Az autók mozgásából és sebességéből egyértelműen látszott, hogy szinte teljesen azonos tulajdonságokkal rendelkeznek. Tudomásom szerint az éles helyzet miatt mindhárom autón történtek pályához igazító futómű állítások. Talán ebből adódott, hogy a második időmérő még szorosabb lett. 
  1. Homola Matej 25:36 versenyben futott legjobb kör 1,41.268 
  2. Gáspár Csaba +0,864 versenyben futott legjobb kör 1,40.969 
  3. Nagy Norbert +1,317 versenyben futott legjobb kör 1,40.953 
Sajnos számunkra a második időmérőn a technika ördöge közbeszólt. Csabi a forgalom miatt nem tudott tiszta kört futni, ezért kihívtam, és az időmérő vége előtt mikor már kevesen voltak a pályán az első tiszta köre 0,15-on belül volt a top időhöz. A következő tiszta köre közben jelezte, azt hiszi olyan hangot hall, mintha szétment volna a motor. Az autó kihúzását követően megállapítottuk, az új olasz kipufogó tőben eltört. Ezután egy nem túl bizalomgerjesztő hegesztést követően álltunk a rajtrácsra. 
  1. Nagy Norbert 1,40.325 
  2. Homola Matej 1,40.359 
  3. Gáspár Csaba 1,40.461 
II. verseny 

Csabi megint jól vette a rajtot és a célegyenes végére feljött a második helyre. Már az első körben jelezte, hogy más a hangja a motornak, valószínű elrepedt a hegesztés. Javasoltam, alacsonyabb fordulaton váltson, és ha nem hallja a motorhang erősödését akkor menjen tovább. Így a harmadik helyen körönként kb. 1 másodperccel lemaradva haladt. 

A helyzet érdekessége, hogy a szlovák Homola autójának is eltört a kipufogója, így Csabi visszaelőzte és feljött a második helyre. Szerencsénkre a mi kipufogónk a verseny végére nem tört el teljesen így bízhatunk benne, hogy a motor nem károsodott. 
A II. versenyen a helyzetből adódóan sajnos nem alakulhatott ki a szombatihoz hasonló éles közdelem így megnyugtató fölénnyel győzött Nagy Norbi. 
  1. Nagy Norbert  25:44 versenyben futott legjobb kör 1,41.333 
  2. Gáspár Csaba  +13,955 versenyben futott legjobb kör 1,41.594 
  3. Homola Matej  +16,552 versenyben futott legjobb kör 1,41.048 
Jelen helyzetben előre látható, hogy a következő versenyeken szoros csaták várhatók a három Alfa között. 
Az autók technikai szintje, a felkészítésük és a beállításaik nagyon hasonló szintet mutatnak. Ezek az S2000 autók olyan technikai szinten vannak, hogy bármikor történhet műszaki hiba, és ezt a mi példánk bizonyítja, miszerint az új eredeti kipufogó eltört. 

Szoros verseny esetén a könnyen hozhat a vezető hibás döntést, védekezés vagy támadás esetén egy rossz ívválasztás vagy egy elnézett féktáv dönthet a helyezésekről. Az autósportban a siker és a győzelem sohasem biztos, azt egy nagy adag szerencse mellett ki is kell érdemelni. 

A versenyek a pályán dőlnek el nem a szócsatákban. Bízom benne, hogy mindenki fejlődik nem csak a versenypályán, hanem a nyilatkozataiban is. Aki mások hibáit hangoztatja és mást okol a sikertelenségéért, az számítson rá, hogy a másiktól visszakaphatja ugyanazt. Mert a felvételeken sorakoznak a csócsálni valók. Én nem szeretnék azzal foglalkozni, hogy helyreigazításokat kérjek. Azt hiszem a siker egyik titka, hogy saját magunkkal és a fejlődésünkkel foglalkozzunk. 

Sportbaráti üdvözlettel Id. Gáspár Csaba

Ui.
Köszönjük a lehetőséget, hogy egy ilyen élményben lehetett részünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése