2011. június 27.

Ez történt a Slovakiaringen


A 2000 köbcenti alatti (E1-2000) túraautók futamával indult szombaton a versenyprogram. 
Az időmérőt első helyen záró Gáspár Csaba jól kapta el a rajtot, megőrizte vezető pozícióját, de a jobb oldalon megjelenő Lotusos Thomas Kusy, aki az ötödik helyről parádés rajttal majdnem az élre tört annyira meglepte , hogy elrontotta az első kanyart és Matej Homola és a Skodás Zdenko Mikulasko is megelőzték, így Nagy Norberttel csatáztak a harmadik helyért. 


Néhány körrel később Mikulasko korai rajtolásért bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, Gáspár Csaba időközben egyre jobban távolodott a mögötte autózó Nagy Norberttől és közelített Homolára, ám támadás indításához már nem volt elég a 25 perc+1 körös versenytáv, így végül a második helyen ért célba.
A magyar bajnoki értékelésben Gáspár Csaba állhatott a dobogó tetejére, őt Nagy Norbert követte az F-2000 géposztályban. 

Vasárnap a rajtrács első három helyét ismét az ex WTCC-s Alfa Romeok foglalták el, a pole-ból Matej Homola indulhatott, utána Gáspár Csaba és Nagy Norbert sorakoztak föl. 
Gáspár Csaba az indulásnál egy kissé túlpörgette a kerekeket, mégis sikerült Matej Homola elé kerülnie. A három Alfa ismét hamar elszakadt a mezőnytől, szinte csak méterekre haladva egymástól, rendkívül látványos csatát vívtak körökön keresztül.
Leghamarabb az ifjú szlovák pilóta szánta el magát, megelőzte mindkettőjüket, és hamar el is szakadt tőlük. Ezután a két magyar kezdett vívni egymással. Csabának második próbálkozásra sikerült megelőznie Nagy Norbit, ezzel be is állítva a végeredményt, Homola-Gáspár-Nagy volt a befutó sorrendje. 

A Suzuki Kupa időmérőjét követően ifj. Ficza Ferenc és Tőzsér Áron az első két rajtkockából várhatták a rajtot. Takáts Ákos sajnos az időmérőn összetörte az autóját, így ezt a futamot csak a lelátóról kísérhette figyelemmel. 
Áron a formációs körön technikai hiba miatt kiállt, autójában eltörött a kerékagy-csapágy. 
Ficza a rajtot követően az első kanyarban kisodródott, majd a középmezőnyben autózva később fékhiba miatt kicsúszott és végül csak nyolcadik lett. 

Vasárnap a fordított rajtsorrend miatt Ficza ismét az első helyről indult, Áron pedig az utolsó helyről parádés manőverrel az ötödik helyre jött fel. Nagyott csatázott Lévai Zoltánnal és a mögéjük felérő Elekfy Witolddal. 
Ficza sajnos a harmadik körben ismét kicsúszott a pályáról, de ezúttal csak pár helyezést veszített és rögtön el is kezdte azok visszaszerzését. 
A csata végeredményeként Tőzsér Áron harmadik, Ficza Ferenc ötödik, a csereautóval induló Takáts Ákos pedig hatodik helyen végzett. 

Az UNIQA Lotus Ladies Cup szombati futama nagyon izgalmasra sikeredett. A pole pozícióból induló Budaházi Nóra elszántan küzdött előkelő helyéért, de a negyedik körben lelassult, és Bús Edina átvette a vezetést, majd Budaházi műszaki hiba miatt ki is szállt a versenyből.
A csütörtökön balesetet szenvedő Bende Adrienn Kiss Ramónával cserélt helyet, így hatodikként vehette üldözőbe az előtte autózó Dr. Bánki Ágnest. 
A verseny féltávjáig jutott csak Nánási Ördög Nóra, szintén műszaki hiba miatt kiállt.
Két körrel a leintés előtt Bende Adrienn megelőzte a kavicságyba kisodródó Dr. Bánki Ágnest, így feljött a negyedik helyre, Kiss Ramónával a háta mögött.
A leintés előtti utolsó körben, az utolsó kanyarban Bús Edina kipördült a pályáról és ezzel az első helyről is. 
A szombati verseny végeredménye szerint tehát az aznap születésnapját ünneplő Bende Adrienn pedig harmadik, Kiss Ramóna negyedik, Sass Szilvia pedig ötödik helyen végzett.

Vasárnap a fordított rajtsorrendnek köszönhetően Sas Szilvia indulhatott elsőnek,mögötte Kiss Ramóna és Bende Adrienn, ám a második körre azonban már teljesen átalakult a kezdő sorrend. 

A hetedik helyről induló Bús Edina hirtelen az élre tört, míg az ötödik pozícióból, a második helyre Walterné jött fel, maga mögé utasítva Kiss Ramónát. A harmadik körre Benik-Garami Anett érkezett az első két Lotus nyakára. Később az utolsó helyre sorolt Budaházi megpörgött, de szerencsésen vissza tudott állni az addigra utolsó előttinek autózó Kőváry Anett elé, aki mögött Nánási Ördög Nóra zárta a sort. 
A futam utolsó sikeres támadását Bende Adrienn hajtotta végre, aki Kiss Ramónát tudta megelőzni, ezzel a negyedik helyre jött fel, míg Ramónának az ötödik hellyel kellett beérnie. Sas Szilvi hatodikként hozta be autóját, mögötte Budaházi Nóra, Kőváry Anett és Nánási Ördög Nóra érkezett célba a sereghajtók triójában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése