2011. június 28.

Slovakiaring és egyebek id. Gáspár Csaba szemszögéből

Poznani és Slovakiaring-i pályák összehasonlításánál egyértelmű a különbség, aki ott volt, egy régi tradicionálissal szemben egy új, modern létesítménnyel találkozhatott.



Részemről a Szlovákiaring a tavalyi évhez képest is kellemes meglepetés. Feltűnő volt a rendezettség, a fegyelmezettség és a tisztaság következetes betartása és betartatása. A bokszok kialakítása komfortos és a beépített kijelzőkkel rohangálás nélkül követhetők voltak a verseny eseményei. Úgy tűnt, hogy pályabírói munkán is sokat javítottak, bár megjegyzem, a kék zászlót valamiért nem szeretik lengetni.

Csapatunk a Proex Sporttal egy helyre települve foglalta el a helyét és ez számunkra megnyugtató érzés volt. Bokros teendőik mellett mindig jutott a számunkra egy-két jó szó, és ezek mellett érdeklődve szurkoltak a sikereinkért. Közreműködésükkel és tapasztalataikkal hozzájárultak az eredményességünkhöz, melyet ezúton is köszönünk nekik.

A mi esetünkben a vetélytársak erőssége kihozta a fejlesztési kényszert, valamint a célok érdekében a nagyobb áldozatokat. Mivel hogy a folyamatos gépfejlesztésben több évtizedes tapasztalattal rendelkezünk, számunkra egyértelmű, ha kell és mi akarjuk a fejlődést, akkor az a végtelenségig fokozható.

A Poznani kiruccanásunk után számomra egyértelmű volt, el kell "beszélgetnem" az Alfánkkal, mert azt az idegbeteg mozgást, amit ott produkált, azt el kell, hogy felejtse. Természetesen nem részletezem a változtatásokat, amit az autón végeztünk, de azt elárulhatom, hogy az első és a hátsó futóművön is új koncepcióra épülő geometriai átalakításokat végeztünk. Azt hiszem, az eredmények igazolják, hogy megfelelő irányba haladunk.

A pénteki 3 x 25 perc edzés arra volt elegendő, hogy használt gumikkal koncentrálva az edzés jellegre egy - két utómunkát végezzünk a pályához igazítás érdekében. Ezek után részemről az autó küzdelemre kész állapotba került. A következő lépés Csabi igazodása a pályához. Hát ez számomra nehezebb eset, de szerencsére a Proextől Kiss Norbi tudott félórát szánni ránk, melyet ezúton is köszönünk. A videó visszajátszások alapján jó tanácsokkal látta el Csabit, melynek eredményeként biztos egy-két tizedet faragott le az idejéből. Azt hiszem ezek a javaslatok, ha beérnek, igazán majd a jövőben fognak kamatozódni.

A szombati nap jól kezdődött az időmérős sikerünkkel. Talán nem túlzás azt mondani, olyan meglepetést okoztunk, hogy azt volt vagy voltak, akik nehezen emésztették. Nem igazán emlékszem mikor volt olyan, hogy négy új gumit szereltünk fel egyszerre az autónkra. Az biztos, most ez megtörtént.

Gáspár Csaba 2:15.711
Matej Homola 2:16.366 +0.655
Zdenko Mikolasko 2:17.468 +1.757
Nagy Norbert 2:19.041 +3.330

A szombati verseny megint jó küzdelmet hozott, melyet a három Alfa mellett a Skoda is színesített. A nézők sajnálatára a negyedik WTCC-s Alfa nem tudott lépést tartani az élmezőnnyel.

A versenyt körről-körre nem kívánom elemezni, de egy-két észrevételt megtennék.

Egyértelműen tapasztalható az S2000-es autók többihez viszonyított fölénye, mely szerint teljesen más dimenziókban mozognak egyenesben és kanyarban egyaránt. A top négyesből bevállalósságával kitűnt Mikolasko hatalmas rutinja és sok ezer megtett verseny kilométere. Nagyon jól ki tudja használni Homola a két magyar viaskodását, melynek következtében mindig Ő jön ki előnyösen. Amíg ők küzdenek egymással, addig olyan előnyt tud szerezni, melyet ha gyorsabb valaki nála, már akkor sem tud behozni. Jelen esetben is ez volt tapasztalható. Hiába volt idő szerint és látszatra is Csabi a leggyorsabb, ez csak a hátránya lefaragására volt elegendő.

Tudomásom szerint tőle kívülálló okok miatt, ezen a napon Norbi nem tudott lépést tartani a két vetélytársával.

1. Matej Homola 27:35 versenyben futott legjobb kör 2:16.812
2. Gáspár Csaba +0,714 versenyben futott legjobb kör 2:16.716
3. Nagy Norbert +23,023 versenyben futott legjobb kör 2:17.764
4. Zdenko Mikulasko +30,796 versenyben futott legjobb kör 2:17.042

A vasárnapi időmérőn mi az előzőnapi gumikkal futottunk, és sikerült becsusszanni a második helyre.
Matej Homola 2:15.413
Gáspár Csaba 2:15.622 +0,209
Nagy Norbert 2.15.641 +0,228

Az biztos, fel kell kötni a gatyát a magyar különítménynek, ha lépést akar tartani olyan ellenféllel, aki két garnitúra új gumit feláldoz egy időmérőn.

A vasárnapi futam, hasonló forgatókönyv alapján íródott. Amíg a két magyar egymással volt elfoglalva, Homola egérutat nyert, és azt az előnyt, amit összeszedet Csabi megint nem tudta ledolgozni.

A három autó sebessége közelebb volt egymáshoz, de valószínű jobban figyeltek rá, hogy ne legyen lökdösődés. A versenyző számára az autóverseny talán legnehezebb helyzete, amikor három autó vonatozik és a középsőnek előre támadni és hátulról védekezni kell. Ilyen helyzet könnyen előidézi a hibázást, amit rendszeresen kihasznál a szlovák ellenfél.

Megint azt kell mondanom, korrekt látványos csatát vívtak egymással. Azok a koccanások, amik történtek beleférnek a sportszerűség határaiba.

1. Matej Homola 27:36 versenyben futott legjobb kör 2:16.339
2. Gáspár Csaba +2,096 versenyben futott legjobb kör 2:16.707
3. Nagy Norbert +10,188 versenyben futott legjobb kör 2:17.028

A verseny hevében könnyen előfordulhat olyan szituáció, amikor bekövetkezik a vészhelyzet. Ha valaki támadási vagy védekezési pozícióban helyezkedik, és nincsenek egymás mellett az autók annak nincs veszélyforrása, de ha már egymás mellett vannak, akkor helyet kell hagyni, vagy bekövetkezhet a katasztrófa.

Aki figyeli az Alfák küzdelmét, az észreveheti, hogy az időeredményeik a WTCC-hez és más magasabb kategóriákhoz viszonyítva hogyan alakulnak. Az hiszem, nem kell szégyenkezniük a teljesítményükkel. Így tovább fiúk!

A Slovakiaringen is meglehetett szorongatni a hazai „harcost”. A Pannóniaring nekünk hazai pálya, ott kell megmutatnunk milyen kemény legények vagyunk, és akkor nekünk áll a zászló.

Találkozunk a Pannóniaringen.

Sportbaráti üdvözlettel Id. Gáspár Csaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése